Fransız Uydu Operatörü Eutelsat, Rusya’nın TV Propaganda Makinesini Çevrimiçi Tutmaya Nasıl Yardımcı Oluyor?


Şirket, “Avrupalı ​​yetkililer Rus kanallarına yeni yaptırımlar uygularsa, yayınlarını durduracağız” dedi. Açıklamada, “Bu aşamada, hiçbir düzenleyici veya diğer yetkili makam, Rusya’da özel Rus televizyon kanallarının yayınını durdurmamızı talep etmedi” dedi.

Philipoff ve Lange, çekiciliğini politikacılara yöneltiyor, ancak bunun etkisi çok az. Lange, “Avrupa Parlamentosu’nun tüm Fransız üyelerine mektup gönderdik” diyor. “Tek bir cevap yok.”

Paris veya Brüksel’in Eutelsat’ı bu Rus kanallarını engellemeye tam olarak nasıl zorlayabileceği açık bir sorudur. Lange ve Philipoff, Avrupa Parlamentosu İngilizce yayın yapan Sputnik ve RT istasyonlarını yayınlarından yasaklayabilirse, yaptırımların Rusça yayın yapan TV’yi uydularından kaldırma gücüne sahip olması gerektiğini söylüyorlar. Mayıs ayında Avrupa Komisyonu başkanı Ursula von der Leyen, AB Parlamentosu’na üç yeni yayıncıyı “kablo, uydu, internet veya akıllı telefon uygulamaları aracılığıyla, her şekilde ve biçimde” yasaklayacaklarını söyledi.

siyaset bu üç yayıncının, Eutelsat’ın uydularından biraz yardım alarak Avrupa’ya ulaşan Rusça haber ağları olduğunu bildirdi.

Eutelsat WIRED’e şunları söyledi: “Avrupa Birliği’nin, ikisi uydularımızda yayın yapan üç Rus kanalına yaptırım uygulama niyetinin farkındayız ve ilgili Avrupa yönetmeliği yayınlanır yayınlanmaz bu kanalların yayınını derhal durdurmaya hazırız.”

ABD geçtiğimiz günlerde, NTV (sağlayıcı NTV+’nın amiral gemisi istasyonu) dahil olmak üzere Rusça yayın yapan üç televizyon kanalına, “Putin’in savaşını desteklemek için dezenformasyon yaydıkları” sonucuna vardıktan sonra yaptırım uyguladı. Bu yaptırımların dış gelirleri üzerinde bir etkisi olması muhtemel, ancak Rus operasyonları üzerinde değil.

Uyduların peşine düşmek, son derece yıkıcı bir tırmanış olacaktır. Moskova ve Kiev şimdiden birbirlerinin uydu iletişimini hedef alıyorlar.

Batılı istihbarat teşkilatları, işgalden saatler önce Rus bilgisayar korsanlarının Amerikan uydu sağlayıcısı Viasat’ı hedef aldığını söylüyor. Birleşik Krallık Ulusal Siber Merkezi, “Birincil hedefin Ukrayna ordusu olduğuna inanılsa da, kişisel ve ticari internet kullanıcıları da dahil olmak üzere diğer müşteriler etkilendi” dedi. ABD ve AB’den açıklama.

Bu haftanın başlarında, Moskova’ya durmuş savaşın ortasında gücünü yansıtmak için büyük bir fırsat sunan Rusya’nın Zafer Günü kutlamalarının hemen öncesinde, Ukrayna Devlet Özel İletişim Servisi şunları duyurdu:[television] Rus uydusundan işgal altındaki Ukrayna bölgelerine yayın beklenmedik bir şekilde kapatıldı.”

WIRED’in bildirdiği gibi, Ukrayna agresif bir şekilde Amerikan ve Avrupa tarafından sağlanan Starlink terminallerini yerleştirirken, Rus uydu iletişimi devam ediyor sorunlu.

Avrupa işbirliği, Eutelsat’ın uydu televizyonuyla sınırlı değil. Eutelsat, ev internet sağlayıcısı Konnect dahil olmak üzere Rusya’da iki yan kuruluşa sahiptir. Buna karşılık, Rus devlet uydu operatörü Eutelsat’ın kendisinde küçük bir hisseye sahip. (Kurumsal belgeler, yüzde 3,62’lik sahiplik hissesinin çoğunun Rus Uydu İletişim Şirketi’ne veya RSCC’ye karşılık geldiğini söylüyor.)

Bu arada, bazı iki düzine ülke Moskova merkezli Intersputnik konsorsiyumunu, özellikle Doğu Avrupa, Orta Doğu ve Asya’da oluşturuyor. Üyeleri Çek Cumhuriyeti, Romanya, Almanya ve Ukrayna’dır. 2020’de Fransa, Intersputnik’e katılma niyetini açıkladı.

Intersputnik, SSCB’nin çöküşünden sonra özelleştirilmeden önce Sovyetler Birliği’nin uydu filosunun bir bölümünü yönetti. Moskova’nın örgüt üzerindeki etkisi oldukça açık: Yönetim kurulu başkanı, Rus hükümetinde kıdemli bir memur.

Batı, Rusya ile karışık boşanmaya devam ederken, Intersputnik gibi bir kuruluş Rusya’nın uydu hizmetini başlatmasına ve sürdürmesine izin vererek, yalnızca televizyonu değil, aynı zamanda internet hizmetini, askeri iletişimi ve jeo-uzamsal görüntülemeyi de destekleyebilir.

Diderot Komitesi’nden Lange ve Philipoff, bu mevcut mücadelenin gelecekte daha açık bilgi akışına olanak sağlayabileceğini umuyorlar – gruplarının şamata adını veren de bu. Web sitesinin açıkladığı gibi: “28 Haziran darbesinden sadece dokuz gün sonra, 6 Temmuz 1762’de II. Catherine, Fransız filozof Denis Diderot’u yayın yapmak üzere Rusya’ya davet etti. ansiklopediParis’te yasaklanmıştı. Diderot onun davetini kabul etti ve 1773 yılının Ekim ayında St. Petersburg’a geldi.”

Rusya, Fransa’nın sansürüne karşı geri adım atmasaydı, ansiklopediAydınlanma’nın en önemli eserlerinden biri olan , belki de hiç yayımlanmamış.


Kaynak : https://www.wired.com/story/eutelsat-russia-ukraine-propaganda-denis-diderot-committee

Yorum yapın